• Trabzon13 °C

Salih ÇAMOĞLU

12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Kanuni Bulvarı ve Akyazı Projesi

21 Ağustos 2013 Çarşamba 12:43

 

 

 

Türk insanı en çok Orman Teşkilatı’nın kanun ve uygulamalarından yakınır, hal ağlardı.

Değişen bir şey yok.

Orman kanunları can yakmaya devam ediyor…

Ama son dönemde Orman Teşkilatı’nın can yakıcı uygulamasını aratmayan bir teşkilat daha ortaya çıktı.

Bu teşkilat Karayolları.

Dar kapsamlı düşünüyorlar…

Devletin diğer kurumlarıyla istişare yapmıyorlar…

Dolayısıyla, yaptıkları projeler kısa zamanda ihtiyaca cevap verir konumdan çıkıyor.

Konu: Trabzon Kanuni Bulvarı.

Yıldızlı Beldesi’nden başlayacak, Akyazı’nın altından tünelle geçecek ve şehrin güney kesiminden, Değirmendere Vadisi’nden çıkacak.

Üç gidiş gelişli olacak şekilde başlanan yol, ulaşıma açıldığında şehre büyük bir rahatlama verecek.

Ancak bu, şehrin trafik sorununa kesin çözüm değil.

Güney çevre yolunun da çok zaman geçirilmeden, projelendirilerek uygulamaya sokulması gerekiyor.

Kanuni Bulvarı’nın Yıldızlı’dan başlayıp, Akyazı’yı tünelle geçmesinde sorun var.

Yıldızlı tarafında önemli istimlakler söz konusu.

İstimlakler gerekli mi değil mi bilemiyoruz.

Mevcut şehirlerarası duble yolun kuzeyinde kalan Tunalar Plaza, Mirapark ve Üçyıldız gibi binaların istimlakı gündeme geldi…

Ne hikmetse Karayolları, hazırladığı projede, aynı istikamette kalan kendi binalarını kurtarıyor…

Bir proje yapıyorsanız, o bölge için total çözüm bulmalısınız, yapacağınız proje kesin çare olmalı…

Kayırma olmamalı…

Dolambaçlı gidilmemeli.

Yıkılması gündeme gelen binalar yıkılacaksa, Karayolları binasının da yıkılması lazım.

Kaldı ki, hemen yanı başında, dev gibi Akyazı Projesi yükselmeye başlıyor…

Orası çok hareketli olacak…

Çünkü, Trabzonspor’a, 42 bin kişilik stadyum kuruluyor dolgu alanındaki o araziye.

Dolayısıyla, maçlarda stadyuma giden 42 bin insanın aynı anda, doğu ve batı yönlerinden boşaltılmasını da Karayolları’nın, Kanuni Bulvarı projesi yapılırken dikkate alması ve hesaba katması lazım.

Karayolları, Kanuni Bulvarı’nı Yıldızlı’dan başlayıp, Akyazı’yı tünelle geçerken Akyazı potansiyelini de hesaba katmak zorunda.

Projelerin birleştirilmesi lazım.

Bunun için, Karayolları Kanuni Bulvarı projesine Akyazı projesini yapan TOKİ’ye, Trabzon Belediyesi’nin de katkı yapıp, iki kurumun ortak hareket etmesi lazım..

Karayolları, ben yaptım oldu bittiye getirmemeli.

Kurumlar arası istişare ve işbirliği mutlaka şart.

Çünkü proje, az boz rakama mal olmayacak gibi.

Zaten, Akyazı projesi gerçekleşmeye başladığı andan itibaren ulaşım güzergahlarının da yapımına başlanacak.

Dolayısıyla aynı bölgede, Karayolları başka, TOKİ başka, Trabzon Belediyesi daha başka projeler üzerinde çalışıp, ayrı ayrı projeler yapmasıyla iş karman çorman bir hale dönmemeli.

Yol işi karayollarınındır bu doğru.

Ama aynı merkezdeki ulaşım sorununu aşmak için başka kamu kurumları da çalışmalar yapıyorsa, Karayolları tek başına hareket edip, sırf kendi projesini harekete geçirmekte ısrar etmemeli.

Devletin parasıyla, millete hizmet verilirken, keyfi hareket edilmemeli.

 

 

 

Bu yazı toplam 2004 defa okunmuştur.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Karadenizin Sesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 (462) 321 41 11 / Faks : 0 (462) 321 37 70 | Yazılım: CM Bilişim - Tasarım: INVIVA