Antrenman ve müsabaka sonrası ilk 30-45 dakika, beslenme ve toparlanma için en uygun zamandır. İlk 30 dakika içinde, karbonhidrat içeriği yüksek olan 200-300 kkal'lık atıştırmalık tüketilmelidir. Atıştırmalık tüketildikten sonraki 2 saat içinde, tekrar yüksek karbonhidrat içeren atıştırmalık veya öğün tüketilmelidir.

Antrenman ve müsabaka sonrası ne yemeliyim?
Antrenman ve müsabaka sonrası atıştırmalıklar ve öğünler, karbonhidrat ve protein yönünden zengin olmalıdır. Kaslarda depolanan glikojen, yüksek şiddetteki antrenmanlar sırasında temel yakıt kaynağıdır. Antrenman ve müsabaka sonrası toparlanmayı hızlandırmak için glikojen depolarını en kısa sürede eski haline getirmek gerekir. Yüksek karbonhidrat içeren öğün veya atıştırmalık tüketmek, glikojen depolarının en verimli şekilde geri kazanımını sağlayarak bir sonraki antrenman ve müsabaka için yeterli enerji depolanmasını sağlar. Yüksek karbonhidrat içeren öğüne bir miktar protein ekleyerek, kas gelişimi ve antrenman ve müsabaka sırasında oluşan kas hasarını onarmak mümkündür.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Karadenizinsesi.com