-Antrenman öncesi ne kadar sıvı tüketmeliyim?
Birçok sporcu susadıkça su içer. Oysaki susama duygusu dehidrasyonun belirtisidir. Dehidrasyonun önlenmesi için, sporcular gün boyu bol sıvı tükettiğinden emin olmalıdır.

Antremandan en az 4 saat önce vücut ağırlığının kg başına 4-6 mL sıvı tüketmesi önerilir. Hidrasyonun amacı, antrenman sırasında vücut ağırlığının %2 den fazlasının kaybının önlemektir. Sporcunun terleme oranını bilmesi, dehidrasyonun önlenmesi ve antrenman sırasında sıvının planlı bir şekilde tüketilmesini sağlar.

-Antrenman sırasında sıvı tüketmeli miyim?
Antrenman sıvı tüketimi, egzersizin şiddeti ve süresine bağlıdır. Hidrasyonun amacı, antrenman sorasında vücut ağırlığının %2 den fazlasının kaybını önlemektir. Antreman veya müsabaka sırasında sıvı tüketilmesi bazen mümkün olmayabilir, bu nedenle de antrenman/müsabakaya başlamadan önce sporcunun yeterli sıvı tüketmesi sağlanmalıdır. Özellikle uzun süreli dayanıklılık spor dallarında, antrenman ve müsabaka sırasında su ve %6-8 karbonhidrat içeren spor içeceklerinin tüketimi önerilir.

-Antrenman sonrası ne kadar sıvı tüketmeliyim?
Antrenman sorasında ter yoluyla kaybedilen vücut suyunun geri kazanılması gerekir. Antrenman öncesi ve sonrası tartılarak terle ne kadar sıvı kaybedildiği saptanabilir. Antrenman sorasında kaybedilen su ve elektrolitlerin geri kazanılması ve sonraki antrenman  daha hızlı toparlanılması için, pratik olarak her yarım kilo kayıp için ortalama 500-750 mL su ve diğer sıvıların tüketilmesi önerilir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Karadenizinsesi.com