02 Eylül 2016 Cuma 16:09
Yeşil Yol İle Hedef Yeşile Yolculuktur!

DOKAP BKİ BAŞKANI EKREM YÜCE’DEN SATIR BAŞLARI: YEŞİLE YOLCULUK PROJESİDİR
“2007 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yayınlanan Türkiye Turizm Stratejisi ve Eylem Planı; Doğu Karadeniz Turizmini bir bütün olarak yorumlamış, Samsun ilinden Hopa’ya kadar uzanan ve ülkemizde yayla ve doğa turizminde öne çıkan merkezleri barındıran “Yayla Koridoru”nu tanımlamıştır. Başkanlığımız tarafından güncelleştirme ve entegrasyon çalışmaları tamamlanan Doğu Karadeniz Turizm Master Planı ile ulaşım yetersizliğinin özellikle dağlarda pek çok kaynağın atıl olarak kalmasına neden olduğu, bu soruna çözüm olarak bir yandan turist eğilimlerini, diğer yandan değerlendirilebilir kaynakları devreye sokan yeni bir ulaşım planının yapılması gerektiği önerilmiş ve bu öneriye karşılık “Yeşile Yolculuk”, yereldeki adıyla “Yeşil Yol” projesi ortaya konulmuştur.”

8 İLİ TURİZMLE BAĞLAYACAK
“DOKAP Turizm Master Planı kapsamında öngörülen “Yeşil Yol” Projesi 8 ilin önemli yaylalarını ve turizm merkezlerini belirlenen aksla birbirine bağlayan aynı zamanda bölgesel ölçekte planlanmış doğa ile bütünleşik bir turizm projesidir. DOKAP Turizm Master Planında Yeşil Yol Projesi içerisinde yer alan ana aks uzunluğu 2600 kilometre olup bunun 1000 kilometresi Karayolları Genel Müdürlüğünün kalan 1600 kilometresi ise İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyeleri sınırları içerisinde bulunmaktadır.” 

2013’TEN 2015’E 131 MİLYON ÖDENEK
“Başkanlığımız tarafından Yeşil Yol Projesine 2013 yılından itibaren destek verilmeye başlanmış olup, 2013 yılında 40 Milyon TL, 2014 Yılında 47 Milyon TL, 2015 Yılında 44 Milyon TL ile toplamda 2013-2015 yılları arasında 131 Milyon TL ödenek harcandı. İl Özel İdareleri - Büyükşehir Belediyeleri sınırları içerisinde bulunan 1600 kilometrelik yolun 600 kilometrelik kısmının iyileştirme çalışmaları tamamlanmıştır. 2016 yılında ise Yeşil Yol Projesi kapsamında illerin Başkanlığımıza teklif ettiği projelerden 29’u asil 8’i yedek olmak üzere toplam 37 proje Bakanlığımızın Oluru ile kabul edilmiştir. Tahsis edilen 44 Milyon TL ödenek ile bahsi geçen projeler doğrultusunda 260 kilometrelik yol iyileştirme çalışmaları başlatılmıştır.”

SADECE YOL DEĞİL
“Başkanlığımız bölgede turizm sektöründe Yeşil Yol Projesine ilave birçok projeye destek vermektedir. Bunlardan ilki Yeşil Yol aksı üzerindeki turizm yatırımları hibe destek programı adı altında yürütülmektedir. Bu proje kapsamında 2016 yılında 6.900.000,00 TL ödeneği bölgede bulunan 8 ilimize aynı oranda dağıtarak çalışmalarımıza başlamış bulunmaktayız. İkinci olarak bölgemizde yer alan ve Yeşil Yol aksı üzerinde bulunan 13 adet Turizm Merkezi ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesinin üst ve alt ölçekli halihazır harita ve imar planlarının yapımı için İller Bankası ile protokol yapılmış olup çalışmalarımız devam etmektedir.”

YAYLALARA ÖZGÜ MİMARİ
“Son olarak Bölge Yaylalarına Özgü Mimari Projelerin Yapımı ve Uygulanması Projesi için Yeşil Yol Projesi ana aksı üzerinde olacak şekilde belirlenen yerler için gerekli çalışmalar tamamlanmış olup ilgili idarelerle protokollerin yapılmasının ardından model yapıların yapımına başlanacaktır. Turizm Master Planının etki analizi ve sonuç olarak katkı sağlayacağı ekonomik büyüklüğü, konaklama olarak, Doğu Karadeniz Turizm Master Planının sonunda bölgenin yıllık 1.275.000 turist ağırlaması ve bu turistlere 8.151.000 geceleme imkânı sunması hedeflenmektedir. Bu geceleme talebinin yüzde 25 yıllık doluluk ortalaması ile gerek duyulan yatak talebi yaklaşık 89.326 olacağı beklenmektedir. Bölgede günümüzde mevcut toplam yatak sayısı 16.524 ü turizm, 17.388 i belediye belgeli olmak kaydıyla 33.912 adettir.”

YEŞİL YOL’DAN EKONOMİYE KATKI
“Sonuç olarak Turizm Master Planının gerçekleşmesiyle sadece turizme hitap edecek ilave yatak sayısı 55.414 olarak hesaplanmaktadır.  İstihdam açısından, Master Planındaki önerilerin tamamlanması ile istihdam alanında 75.415 ek istihdam sağlanacaktır.  İnşaat Sektörü açısından ise ilave yatak sayısı olan 55.414 tesisin bölgeye getireceği ek ekonomik değerler başlığındaki inşaat işlerinde yatak başına 25 m2 kapalı alan varsayımı ile 1.385.350 m2(bir milyon üç yüz seksen beş bin üç yüz elli metrekare) inşaat alanı oluşması beklenmektedir. Gıda Sektörünü de ele aldığımızda projenin bölge içinden temin edilebilecek yıllık gıda talebi ve bugünün birim fiyatları ile oluşturacağı ekonomik büyüklük 211.178.825,00 TL olacaktır.”

YEŞİL YOL’A İLGİLİ ELEŞTİRİLERE CEVAP
“Bu yatırım projelerinin gerçekleşmesi ile doğanın korunarak kullanılması hedeflenmektedir. Burası çok önemli ve bölgenin kalkınmasına ekstra katkı sağlayacaktır. Zaten doğa korunmuyorsa biz kabul etmiyoruz. Doğayı kullanabilmek için öncelikle korumayı hedef alıyoruz. Korumak burada ana başlık. Ana başlık korumayı seçmişken herhalde doğayı tahrip etmeyiz. Doğa tahrip edilerek doğa kullanılır mı? Biz idare olarak yeni yol açmıyoruz. Biz mevcut bir yol grubunu belirliyoruz, ismi de ‘Yeşile Yolculuk.’ Yaylalar arası var olan entegrasyonu araçla sağlıklı gidilebilir kılacağız.”  

(İlkhaber / Meryem AKGÜN)               

Son Güncelleme: 02.09.2016 16:11
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Karadenizinsesi.com