Seçim yoğunluğunda gazeteyi bırakıp Fransa’ya gitmek içime sinmese de, sevgili Bülent Cumur’un Paris’i kemençe sesiyle inletecek organizasyonuna ‘Fransız kalmak’ mümkün değildi.

Sabahın köründe Trabzon Havalimanı’ndan İsmail Topal, Kamil Anahar ve Ahmet Külekçi ile birlikte İstanbul’a uçtuk.

Atatürk Havalimanı’nda, kafilenin diğer üyeleriyle buluştuk.

Trabzonspor’un unutulmaz isimleri Hami Mandıralı ve Lemi Çelik, meslektaşımız Zeki Gökçe, Ankara Akçaabat Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği Genel Sekreteri Temel Baş, 7 kişilik halkoyunları ekibi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın başarılı bürokratlarından hemşehrimiz Mehmet Baş, Çiftçi TV’de yayınlanan ‘Kuzeyin Uşağı’ adlı programın yapımcısı Raif Hacıoğlu ve kameramanı Feyyaz Güzelyurt…

Akçaabat Yeni Haber Gazetesi’nin sahibi İsmail Topal’ın sigara krizi dışında 3 saat süren keyifli bir uçuşun ardından, Nazım Hikmet’in şaraba benzettiği ‘Işıklar Şehri’ Paris’e, Charles De Gaulle Havalimanı’ndan giriş yaptık.

Hem de ne giriş.

Paris Trabzonlular Derneği Başkanı Bülent Cumur, bizleri coşkuyla karşıladı.

Kucaklaşıp hasret giderdik, sonra da Paris’in banliyölerinden Epinay Sur-Senine şehrine geçtik.

Cumur’un akrabalarının işlettiği ve mönüsünde ‘Laz Burger’in de bulunduğu restoranda yemek yedikten sonra, Anyam Gölü kenarında kahve keyfi yaptık.

Hami Mandıralı’nın birbirinden güzel esprileri bizi, horon ekibimizin gösterisi ise Fransızları mest etti.

Aynı akşam Epinay SurSenine’de organizasyonunu Bülent Cumur’un yaptığı Paris Türkiye Başkonsolosluğu Futbol Turnuvası’nın açılış kokteyline katıldık.

Paris Başkonsolosu İhsan Emre Kadıoğlu, Konsolos Müslüm Aygün ve Türkiye Cumhuriyeti Paris Kültür ve Tanıtma Müşaviri Serra Aytun kokteyli onurlandırdılar.

Muhteşem organizasyon ertesi gün futbol maçlarıyla devam etti.

Epinay Belediye Spor Tesisleri, bordo-mavi formalar giymiş gençler, kadınlar ve çocuklarla şenlendi.

Paris çevresindeki şehirlerden gelen 22 futbol takımının kıyasıya mücadele ettiği turnuvada, Hami Mandıralı ve Lemi Çelik ilgi odağı oldu.

Ahmet Cumur’un başında olduğu Trabzon takımı hepimizi hop oturtup hop kaldırttı.

Çeyrek final maçında öylesine muhteşem bir tribün şovu vardı ki; kendimizi Trabzon’da hissettik.

Kemençe hiç susmadı, horon halkası genişledikçe genişledi.

Geçen yılın şampiyonu Trabzonspor, bu kez kupayı başka bir takıma kaptırdı.

Canları sağ olsun.

O kadar güzel bir buluşmaya, öyle harika bir tanıtıma neden oldular ki; bütün şampiyonlukların üstünde bir başarıydı bu.

Sonraki 2 gün boyunca Bülent Cumur’un rehberliğinde Paris’i dolaştık.

Seine Nehri kıyısından Concorde Meydanı’na uzandık.

Tüm heybetiyle bizi karşılayan Eyfel Kulesi’ne bir selam çakıp, Şanzelize’de çaylarımızı yudumladık.

Zafer Takı, Louvre Müzesi Notre Dame Katedrali’ni gezdik ve Ressamlar Tepesi olarak ün yapan Montmartre Tepesi’nde, Sacre Coeur Kilisesi’nin meşhur merdivenlerinden Paris’i seyrettik.

***

Sevgili okurlar.

Paris’i günlerce anlatabiliriz ama yerimiz dar.

Kısaca özetlersek; 15 milyona yakın nüfusun yaşadığı bu kentte, geniş caddeler, klakson ses lerinin olmadığı trafik akışı, yüzyıllar boyunca muhteşem bir şekilde korunan tarihi binaların güzelliği, şehir plancılığındaki ustalık ve huzur veren dinginlik insanı mest ediyor.

Jules Renard, “Paris’e iki harf ekleyin, ortaya çıkan ‘paradis’ yani cennet olur” demiş.

Bu tanımlama başka söze gerek bırakmıyor.

Bizim asıl anlatmamız gereken, sevgili Bülent Cumur’un bir kültür elçisi gibi çalışıp, Trabzon’u Paris’te temsil edişidir.

Her Karadenizli gibi gittiği yere kültürünü taşıyan Bülent Cumur’un, Epinay’da karalâhana yetiştirdiği ve Çalköy’ün Hırsafa Yaylası’na olan özlemini bir nebze de olsa gidermeye çalıştığı küçücük bahçesini de gezerken, bahçedeki çitlerin bile Bordo-Mavi kablolarla bağlandığına tanık olduk.

Trabzonlular Derneği için Epinay Belediyesi’nden ücretsiz olarak 49 yıllığına kiraladığı binayı gezdik, projelerini dinledik.

Tesadüf bu ya; bina tam tamına 61 metrekare…

Epinay kentinde aralarında yabancıların da bulunduğu birçok dernek başkanının, Bülent Cumur’un faaliyetlerini alkışlayarak izlediğine şahitlik ettik.

Paris’te kaldığımız süre içinde gördük ki; Trabzon’un adını da, kültürünü de dünyanın dört bir yanına taşıyanlar, Bülent Cumur gibi evlatlarıdır.

Gerek Trabzon için yaptıklarından gerekse bizlere gösterdiği misafirperverlikten dolayı başta Bülent Cumur olmak üzere, tüm aile bireyleri, akrabaları ve ekibine içtenlikle teşekkür ediyoruz.

Bu arada, Trabzonspor Başkanlığı’na adaylığını açıklayan Lemi Çelik ile Trabzonspor’un geleceğine ilişkin uzun uzadıya sohbet ettik.

Çelik’in anlattıklarını yarın yazacağız.