Hamilelik süresince;

-Annenin kendi beslenme ihtiyaçlarını karşılamak,

-Vücut depolarını dengede tutmak,

-Anne karnındaki bebeğin sağlıklı büyüme ve gelişimini sağlamak,

-Salgılanacak sütün enerji ve besin öğelerini karşılamak sebepleriyle yeterli ve dengeli beslenmesi gerekir.

Hamilelikte alınan kilolar, anne adayının fiziksel yapısına göre farklılık gösterebilir.

Anne adayının hamile kalmadan önceki kilosu, plasentanın erişeceği boyutlar, genetik özellikler ve beslenme alışkanlıkları gibi pek çok faktör hamilelik kilosunu etkiler.

Sağlıklı yetişkin kadınlar için hamilelikte normal kilo alımı 10-14 kg'dır. Bu da ayda 1-1,5 kg'a denk gelir.

Bu süreçte kilo alımı kadar kilo alım hızı da önemlidir. İlk 3 ayda beklenen kilo alımı 1-2 kg'dır. Daha sonraki dönemlerde haftalık 0,3-0,5 kg kilo alımı beklenir.

Hamilelikte günlük besin tüketim miktarlarında bahsetmek istiyorum.

Süt-yoğurt -2 su bardağı (400-500 ml)

Peynir -2 kibrit kutusu kadar (60 gr)

Et, balık, tavuk -3-4 porsiyon (90-100 gr)

Yumurta, Kurubaklagiller -1 porsiyon (100 gr)

Taze sebze ve meyveler -5-7 porsiyon (500-700 gr)

Ekmek -4-6 dilim (100-150 gr)

Pirinç, bulgur, makarna vb - Hiç veya 2-3 porsiyon (300-450 gr)

-Sıvı alımını asla ihmal etmemelisiniz. Günde en az 8-10 bardak su içmelisiniz.  

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Karadenizinsesi.com