Yeni bir gazete…
Yeni bir soluk…
Yaşama açılan yeni bir pencereden…
Karadeniz’in Sesi’nden…
Dostlar hepinize merhaba…
***
Gazetemizin imtiyaz sahibi Gökhan Saral’ın “ilkeli, tarafsız, güvenilir ve her bakımdan nitelikli bir gazete” sloganıyla yola çıktığı, ayrıştırmadan, ötekileştirmeden, her görüşün özgürce temsil edileceği, farklı fikirlere saygı gösterileceği teminatıyla inşa edilen bu yeni yapı herkese hayırlı, uğurlu olsun…

***
Şu günlerde Trabzon’da Maraş Caddesi’nin kısmi olarak trafiğe kapatılıp kapatılmaması gerektiği tartışılıyor.
Geçtiğimiz yıllarda Uzunsokak, benzeri polemiklerin ardından trafiğe kapatılmıştı.
Başlangıçta kayıp gibi görülen bu durum, kararın ardından Trabzon ili ve civar esnaf için kazanca dönüştü.
Bugün insanlar düzenlenen yolda, rahat rahat alışverişlerini ve gezintilerini yapar hale geldi.
Şehir de İstiklal Caddesi benzeri bir mekan kazandı.
Gelinen noktada insanlar memnun, esnafın yüzü gülüyor.
Tüm tepkilere rağmen o günkü çıkışın altına imza atan Belediye Başkanı Volkan Canalioğlu ve Meclis Üyeleri, tarih sayfalarında doğru hamlelerinin karşılığı olan yerlerini almıştır.
***
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç işte biraz da geçmişte alınan Uzunsokak kararının bugünkü olumlu yansımalarından cesaretlenerek, Maraş Caddesi’nde benzer bir uygulamanın gerçekleştirilmesinin gerekliliğini gündeme taşıdı.
Bizce de Trabzon kentinin ana arterlerinden biri olan Maraş Caddesi’nin dolmuş kirliliğinden ve teröründen (!) arınması, şehrin marka değerine yakışandır.
Sokağa girdiğinizde sanki şehrin mekruh bir köşesinde bulunan bir araba mezarlığına adım atıyorsunuz, sizi sadece bir karmaşa ve düzensizlik karşılıyor.
Trafiğin ters yönde akması da dünyanın başka bir yerinde karşınıza çıkmayacak bir durum.
Bir metre dahi yürümemek adına adım başı dolmuşlardan inmeye alıştırılan vatandaşlar, talep ettikleri yerin birkaç santim ötesinde dolmuş durduğunda yaygarayı basıyor.
Aslında Maraş’ı neresinden tutsanız dondurması misali orasından elinizde kalıyor.
Başkan Genç, işte bu yüzden Trabzon’un kanayan yarası haline dönüşmüş olan Maraş Caddesi’nin çehresini değiştirmek adına kısmi bir kapatma projesini hayata geçirmek istiyor.
***
Bu düşünce olgunlaşıp, gündeme gelince, “at kaçtı, torba düştü” misali, Trabzon Şoförler Odası Başkanı açıyor ağzını, yumuyor gözünü.
Alelade, insanlara kavgada bile yöneltilmeyecek bir üslup takınarak, “Ortahisar Belediye Başkanı köpeksiz köy buldu, değneksiz geziyor” diyerek çirkinleşiyor.
Maraş’ı kapattırmayacaklarını dile getirerek, tehdit savuruyor.
***
Bu nasıl bir deyiştir?
Bir fikir kabul edilemeyecek noktada olsa bile, karşınızdaki kişi bir şehri temsil ederken, daha diyalog geliştirmeden, hiç uzlaşmaya yanaşmadan, bıçak sırtı gibi bir söylemle, seçilmiş bir başkana hakaret ederken bir nevi tüm şehri aşağılamak, kabul edilemez.
Size yanlış gelenleri, kafanıza yatmayanları dile getirmenin daha medeni ve zekice yolları vardır.
***
Ama Şoförler Odası Başkanı’nın bugünkü bağırmalarının altında hepimiz biliyoruz ki, vatandaşlarımızın çıkarlarından ziyade, müthiş bir rant, dehşet bir para yatıyor.
Kayıt dışı ekonominin en yoğun olduğu sektörlerden birinin “dolmuşçuluk” olduğunu Ekonomi Bakanı söylüyor.
Bir plaka nedir ki, trilyona varan rakamlar konuşuluyor.
E tabi, günlük kazanç çok olunca, haliyle dolmuşlar da çok para ediyor.
Şehirde yaşayan ve dolmuşları kullanan insanlar gerçekten düşünülüyor olsaydı, üniversite öğrencilerinin öğrenci indiriminden faydalanamadığı tek yer Trabzon olmazdı.
***
Trabzon’da hafif raylı sistemlere bir an evvel geçilmezse neredeyse ulaşımın bağımlı olduğu tek sektör haline gelmiş olan dolmuş sistemi çok daha su kaldırır.
***
Ortada tek gerçek var; bu şehir sahipsiz ve değneksiz…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.