Mayıs ayında tüketebileceğiniz sebzeler

Enginar, bakla, madımak, semizotu, papatya, ebegümeci, domates, salatalık.

Semizotu, C vitamini ve Demir bakımından zengindir. Ancak semizotunu özel kılan içerdiği omega 3 doymamış yağ asidi içerir. Semizotunda bulunan omega 3 yağ asidi oranı balıklarda bulunanlara eşittir. Bunun için balık yemeyen veya sevmeyen kişilerin omega 3 yağ asidi alabilmesi için her gün semizotu tüketmesi yeterli olacaktır.

Mayıs ayında tüketebileceğiniz meyveler

Çilek, yeşil erik, malta eriği, dut.

Çileğin faydalarını yukarıda söz ettik. Yazının bu bölümünde malta eriği veya diğer adıyla yeni dünyanın faydalarından söz edeceğiz. A vitamini deposudur ve karoten yönünden oldukça zengindir. Ayrıca B ve C vitaminleri; fosfor, potasyum ve kalsiyum gibi mineral maddeler ve şeker yönünden de zengindir. Bu nedenle diyabet hastalarının ölçülü tüketmesi gereken meyveler arasında bulunmaktadır.

Mayıs ayında tüketebileceğiniz balıklar:

Mayıs ayında yiyeceğiniz dil balığı şişinin lezzetini bir daha bulamazsınız. Levrek, barbunya, dil balığı, tekir, kılıç ve iskorpit zevkle yenir. İskorpiti her yerde bulmanız mümkün olmayabilir. Ancak çok faydalı balıklar arasında yer almaktadır. Eğer iskorpit bulma imkanınız varsa bu dönemde böl miktarda tüketin ve çocuklarınıza da yedirin. Uskumru, torik, palamut, hamsi ve istavrit yağını kaybetmiştir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Karadenizinsesi.com