08 Haziran 2016 Çarşamba 16:51
Ramazanda Beslenme Önerileri

Trabzon Halk Sağlığı Müdürü Köksal Hamzaoğlu, iftar ve sahur arasındaki sürede ortalama 2 litre olacak şekilde saatlere yayarak su içilmesini önerdi.

Hamzaoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, ramazanda en belirgin değişikliğin yemek saatlerinin gündüz saatlerinden gece saatlerine geçmesi olduğunu belirtti.

Özellikle son yıllarda ramazanın yaz aylarına denk gelmesiyle 17-18 saatlik açlık ve susuzluk döneminin ardından yemekte aşırıya kaçılabildiğini vurgulayan Hamzaoğlu, "İftarda orucumuzu hurma, zeytin gibi besinlerle açtıktan sonra, besleyici çorba içip ana yemek için 15-20 dakika beklemeliyiz. Daha sonra ana yemek, salata, yoğurt gibi besinlerle çeşitli besin gruplarını içeren iftar yapmalıyız. Uzun süren açlıkta midenin erken boşalmasını önlemek için daha çok kompleks karbonhidrat (tam buğday ekmeği, bulgur pilavı) içeren besinler tüketmeliyiz." ifadelerini kullandı.

Hamzaoğlu, yaz aylarında tutulan oruçla birlikte vücut ciddi su kaybı yaşandığına dikkati çekerek, şöyle devam etti:
"İftar ve sahur arasındaki sürede ortalama 2 litre olacak şekilde saatlere yayarak su içilmesi önerilmektedir. Orucumuzu açtıktan sonra suyu bir anda içmeye çalışmamalıyız. Bir anda alınan sıvı hem vücutta tam olarak kullanılamadan atılır hem de midenin iftar öncesi genişlemesine neden olur. Sıvı ihtiyacımızı karşılamak üzere özellikle su, ayran, soda, taze sıkılmış meyve ve sebze suları önerilmektedir."

İftarda aşırı yağlı ve şerbetli tatlılar yerine güllaç ve sütlaç gibi hafif sütlü tatlıların tercih edilmesi gerektiğine işaret eden Hamzaoğlu, şunları kaydetti:

"İftardan sonra 1,5-2 saat arayla iki ara öğün yapılması ve sahurda kahvaltı olarak peynir, süt, yumurta gibi gün içinde acıkmamızı geciktirecek protein içeren besinler tüketilmesi sağlığımız açısından yararlı olacaktır. Sahura kalkmadan oruç tutmak zaten uzun olan açlık süremizi daha da uzatacağından gün içinde verimsiz olmamıza ve kan şekerimizin düşmesine neden olabilir. İftardan 1-1,5 saat sonra kısa mesafeli yürüyüşler yapılması hem kalp sağlığımız için faydalı hem de ramazanda yeme düzenimizin değişmesiyle yavaşlayan metabolizmamızın hızlanmasına yardımcı olacaktır."

Son Güncelleme: 08.06.2016 16:56
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Karadenizinsesi.com