Nasıl oluyor, anlayamıyorum. Tarihe bakıyorum, Trabzonspor 21 Haziran 1966 tarihinde İdmangücü, Martsşor ve Karadenizgücü Kulüplerinin katılımı ile kuruldu yazıyor spor kaynakları... O yıl Lige katıldı. Maçlar yaptı, yendi, yenildi, berabere kaldı.

Lig puan sıralamasında yerini aldı. Trabzonspor’un karşılaştığı takımlardan biri şampiyon oldu Ligden düşen takım da oldu. Diyeceğim o ki, lige dahil olmuş, maçlar yapmış kırmızı-beyazlı Trabzonspor var resmi kayıtlarda. Ama kimilerine göre bu gerçek bir hikaye/öykü... Nasıl mı? 1966-67 sezonunu bitiren Trabzonspor, 1967- 68 sezonuna kentin ilk futbol kulübü sarı-kırmızılı İdmanocağı’nın katılımıyla bordo-mavi renklerle başladı. İdmanocağı’nın da katılımıyla Trabzon’da “futbol heyecanı” doruk noktaya çıktı.
 

Zaten bu birlikteliğin getirdiği heyecanlarla şampiyonluklara ulaşılmadı mı? Kent insanı kadar, dünyadaki bordo-mavi renklere gönül veren insanlar/. Trabzonsporlular mutlu oldula r hep birlikte. Bu tarihi bir gerçek... Trabzonspor Türk futboluna renk, heyecan ve de sportif rekabet getirdi. Bu heyecanın, bu renk aşkının, rekabetin temelinde dürüstlük/centilmenlik/ spor ahlakı varken birileri bu güzel ortama sahtekarlığı/emek hırsızlığını/şike virüsünü zerk etti sonraları... Hala da düzelmiş değil durum... Mertlik bozuldu. Dürüstlük rafa kalktı Bu hususlar konumuz dışında bugün...
 

Dönelim Trabzonspor’a... Bu köşedeki gazete kupüründe Trabzonspor 50. kuruluş yıldönümü törenleri yapılmış. Hayırlı, uğurlu olsun. Ama 50. değil, 51. kuruluş yılını yaşıyor bordo-mavili camia... Birileri buna itiraz edecekler biliyorum. Onlara göre güzide kulübümüz İdmanocağı’nın 1967 yılında katılımı Trabzonspor’un kuruluş tarihi olarak kabul ediliyor.

Oysa, bir yıl önce sezonda Trabzon’u ligde temsil eden takım da bu kentin ekibiydi. Nasıl oluyor da kuruluş tarihi 1967 olabiliyor o zaman? Birileri açıklasa da bilgilensek... Önceki yılların/dönemlerin Trabzonspor yönetimleri kulübün rozetine - niçindir bilemem- 1967 yazınca “böyle gelmiş, böyle gider” oldu durum.

Trabzonspor Kulübü resmi olarak 1966 tarihinde kuruldu. Ha, diyeceksiniz o zamanki adı “Trabzonspor 1966” idi. Ne fark eder. Trabzon’u temsil etmedi mi? İdmanocağı’nın bir yıl sonra, katılımı yeni bir başlangıç anlayışıyla kuruluş tarihi 1967 oldu ve rozete yazıldı. Yanlış tabii ki... Gazete kupüründe Trabzonspor’un 50. kuruluş yıldönümü yazılıyor.

Trabzonspor bugün - kim ne derse desin- 51. kuruluş yıldönümünü yaşıyor derseniz, yine yanlış düşünürsünüz. Bu büyük algılama yanlışı var ortada. Düzeltilmeli... Gülünç bir durum bu...

Trabzonspor kuruluş tarihini bilmiyor mu? Trabzonspor kulüpler birleşerek kurulduğuna ve buna Trabzon’da ilk spor kulübü İdmanocağı dahil olduğuna göre ; o zaman sarı-kırmızılı İdmanocağı’nın kuruluş olan 20 Ekim 1920 tarihi Trabzonspor’un kuruluş tarihidir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.